| Selkokirja ilmestyy toukokuun lopussa. | 
Avain julkaisee Kari Hotakaisen Tuntematon Kimi
Räikkönen -teoksen selkokielellä 
(I've edited the text a little so that it's easier to read. Please leave a comment if you want to ask something. The text is in normal Finnish except for the part in italics, which is from the book.)
Kari Hotakaisen kirjoittama Tuntematon Kimi Räikkönen (Siltala)
on käännetty jo usealle kielelle.
Avain julkaisee teoksen ensi syksynä selkokielellä.
Tuntematon Kimi Räikkönen oli viime vuoden kirjamyynnin supertähti.
Lukijoita laajasti kiinnostavaa kirjaa
formulatähti Kimi Räikkösen elämästä ja urasta
myytiin yhteensä lähes 200 000 kappaletta
ja se palkittiin Vuoden urheilukirja 2018 -palkinnolla.
Kansainvälisestikin kiinnostava teos
on käännetty jo usealle kielelle.
Avain julkaisee kirjan ensi syksynä
ja sen mukauttaa selkokielelle Hanna Männikkölahti.
- On upeaa, että voimme tuoda teoksen luettavaksi
kaikentasoisille lukijoille.
Laadukkaasti mukautettu selkokieli on miellyttävää luettavaa
ja tavoittaa paitsi lukivaikeuksista kärsivät,
maahanmuuttajat ja ikääntyneet,
myös ne, jotka eivät muuten meinaa saada lukemisesta otetta.
Tuntematon Kimi Räikkönen voisikin olla
erinomainen lukuhimon herättäjä
vaikka nuoremmille formulafaneille,
ehdottaa Avaimen kustannuspäällikkö Tiina Aalto.
Kari Hotakainen (s. 1957) on suomalainen kirjailija.
Hän seurasi vuoden ajan Kimi Räikkösen elämää
ja haastatteli ihmisiä,
jotka tuntevat Kimin.
Ennen Kimin tapaamista
Kari Hotakainen ei tiennyt autourheilusta juuri mitään.
Kimi Räikkönen (s. 1979) on suomalainen Formula 1 -kuljettaja.
Hän on kotoisin Espoosta,
mutta asuu tällä hetkellä Sveitsissä vaimonsa
ja kahden lapsensa kanssa.
Kimi Räikkönen tunnetaan miehenä,
joka ei puhu paljon.
Nyt hän on puhunut.
Selkokieli on yleiskieltä helpompaa,
yksinkertaistettua suomen kieltä.
Selkokielinen kirjallisuus on suunnattu kaikille niille,
joille yleiskielen lukeminen ja ymmärtäminen on hankalaa.
Avain on tehnyt pitkäjänteistä työtä selkokirjallisuuden kustantajana.
Kustantamo palkittiin työstään
Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla syksyllä 2017.
| Kirjauutinen teksti-tv:ssä! | 
Hyödyllisiä linkkejä
- Näyte kirjasta - A sample of the book: www.bit.ly/selko-kimi_näyte
- Tehtäviä kirjasta - Exercises about the book: www.bit.ly/selko-kimi
- Videoita Kimi Räikkösen elämästä
- Tuntematon Kimi Räikkönen Booky.fi:ssä
- Selkokirjoja edullisesti - Easy Finnish book for a discount price
- Avaimen selkokirjat - Easy Finnish books by Avain
- Things to read in easy Finnish
Take a look at the book here: 
Moi Hanna,
ReplyDeleteMinä haluaisin tietää voidaanko ostaa e-kirjoja selkosuomeksi.
Paljon kiitoksia,
Malena
PS: Kiitoskin sun blogista ja podcastista. Ne ovat tosi auttavia.