Pysyä
- Pysy tässä. Älä mene minnekään. - Stay here. Don't go anywhere.
- Pysy terveenä! - Stay healthy!
- Pysy kotona. - Keep staying at home.
Jäädä
- Muut menivät elokuviin, mutta minä jäin kotiin. - Others went to the movies but I stayed home.
- Jää kotiin. - Stay home.
- En halua jäädä yksin. - I don't want to be left alone.
- Read my post about jäädä and jättää.
Olla yötä
- Olimme yötä ihanassa hotellissa. - We stayed in a lovely hotel.
- Missä sinä olit yötä? - Where did you spend the night?
- Read my post about staying overnight in Finnish.
Olla
- Olin koko päivän kotona. - I stayed home all day. (Viettää is also possible.)
- Olin koko yön metsässä. - I spent all night in the forest. (Viettää is also possible.)
- Read my post about viettää and other verbs.
Kiitos, kun luit! Jos pidit postauksesta, voit jakaa sen eteenpäin.Thanks for reading! If you enjoyed this post, feel free to share it.
– Hanna
Thanks for reading! If you enjoyed this post, feel free to share it.
– Hanna
– Hanna

No comments:
Post a Comment