Sunday, February 18, 2018

Selkosunnuntai 8 - Opas koululaisen vanhemmille

Voi ei! Unohdin selkosunnuntain!

Olin alkuviikolla Seinäjoella
puhumassa selkokielestä,
ja sitten olen tehnyt töitä
eli kirjoittanut ja opettanut.
Olen myös hiihtänyt, lasketellut
ja viettänyt kodin ja koulun
yhteistä lauantaikoulupäivää.
Eilen olin teatterissa 
ja muistin vasta yöllä,
että minun pitäisi kirjoittaa
jotain selkosunnuntaihin.

Hups.

Onneksi minulla on jemmassa
eräs vanha aihe,
josta en ole vielä kirjoittanut
Selkosunnuntai-sarjassa.

Se on ensimmäinen
(ja toistaiseksi ainoa) selkokirja,
tai oikeastaan selko-opas,
jonka olen kirjoittanut suoraan selkokielelle. 
Kirjoitin sen keväällä 2016
ennen kuin aloin mukauttaa
valmiita kirjoja selkokielelle.

Selko-oppaan nimi on
Opas koululaisen vanhemmille. 
Se on tarkoitettu kaikille,
jotka ovat kiinnostuneita siitä,
mitä vanhempien täytyy tietää,
kun koulu alkaa.

Kaikki saavat vapaasti
muokata, jakaa ja lukea opasta.
Tärkeintä on,
että oppaasta on mahdollisimman paljon hyötyä
koululaisten vanhemmille ja opettajille.

Voit jakaa tutuillesi tätä linkkiä: http://bit.ly/2F7FyHw.


Suomalaiset lapset aloittavat koulun sinä vuonna, kun he täyttävät seitsemän vuotta.
Tässä kuvassa on minun poikani ensimmäisen koulupäivän aamuna.

Edelliset selkosunnuntait:


.............................

About the author of this blog:  

My name is Hanna Männikkölahti, and I am a native Finn who gives private lessons via Skype and simplifies books into easy Finnish. Please leave a comment, if you have something to ask about Finnish. If you are a woman, you can join my woman's weekend in Finnish at the end of April!

No comments: