Saturday, March 17, 2018

How to say 'until' in Finnish


Asti and saakka both mean until a certain time or place.


  • Olen töissä viiteen asti. - I'll be at work until five. 
  • Juoksin kotiin saakka. - I run (all the way to) home. 


Kunnes is until something happens.


  • Etsin, kunnes löydän sen. - I'll search until I find it.
  • Luin, kunnes nukahdin.  - I read until I fell asleep.
  • Kalle joi, kunnes sammui. - Kalle drank until he passed out.




Lue lisää:



About the author of Random Finnish Lesson: 


My name is Hanna Männikkölahti. I am a professional Finnish teacher who gives private online lessons and simplifies books into easy Finnish. Please read more in www.linktr.ee/hannamannikkolahti and follow this blog, if you want to be the first one to know when I post something new. 


2 comments:

Inge said...

Hei!

Blogissasi on aika paljon sellaisia linkkejä, jotka eivät enää toimi. Voinko niistä ilmoittaa sinulle vai etkö enää välitä niistä? Minua kiinnostaa tietenkin eniten linkit omille nettisivuilleni, mutta olen niitä muutenkin välillä löytänyt.

Inge (Uusi kielemme)

Random Finnish Lesson / Hanna Männikkölahti said...

Hei Inge! Kyllä mä välitän vanhoistakin postauksista, joten tosi mukavaa, jos mulle kerrotaan toimimattomista linkeistä tai kirjoitusvirheistä.:)