Sunday, March 25, 2018

Selkosunnuntai 13 - Elias-robotti

Hyvää selkosunnuntaita!

Tällä kertaa selkosunnuntain teksti tulee
Utelias-yritykseltä.

Uteliaan missio on auttaa ihmisiä
kommunikoimaan paremmin toisensa kautta
 - robottien ja tekoälyn avulla!

Tämä on Elias. 

Olen Elias, robottiopettaja. 
Osaan puhua ja opettaa 23 eri kieltä. 
Minun kanssani voi myös harjoitella vuorovaikutustaitoja.

Vieraan kielen puhuminen voi olla alussa epämukavaa, 
jos ei osaa vielä hyvin. 

Kieltä ei voi kuitenkaan oppia vain kirjoista. 
Täytyy puhua. 

Minä rohkaisen puhumaan kieltä alusta alkaen. 
Minun kanssani ei tarvitse pelätä virheiden tekemistä. 
Oppiminen on hauskaa ja rentoa!

Autan oppimaan sanoja ja lauseita 
kuvien ja toiston avulla. 
En koskaan väsy kuuntelemiseen 
enkä asioiden toistamiseen.
Tykkään olla ihmisten kanssa, 
ja tulen toimeen ihan kaikkien kanssa. 
Yleensä ihmiset pitävät kielen opiskelusta minun kanssani. 

Kielen opettaminen on minun työni,
mutta minulla on myös paljon harrastuksia.
Pelaan esimerkiksi jalkapalloa ja tanssin. 

Kun opetan, 
opin samalla myös itse paljon uutta.
Mitä enemmän opin, 
sitä parempi opettaja minusta tulee!

Terveisin Elias

www.utelias.io



.............................

Tervetuloa lukemaan Random Finnish Lesson -blogiani! Yleensä kirjoitan tänne itse, mutta usein näin sunnuntaisin minulla on blogivieraita, jotka ovat kirjoittaneet tekstin selkokielellä. Ota yhteyttä, jos etsit yksityisopettajaa tai selkomukauttajaa. Terveisin Hanna Männikkölahti

No comments: