Saturday, April 1, 2023

Elina Uusitalo ja Finnish with Elina

Tänään minulla on kirjoittajavieraana Elina Uusitalo, 
joka on suomen kielen yksityisopettaja. 
Elina kirjoittaa itsestään ja työstään helpolla suomella. 


Kuka olet ja mitä teet?


Olen Elina Uusitalo, suomen ja ruotsin opettaja. 
Ruotsin opetus on minun päivätyöni, 
ja suomea opetan yksityisesti etänä. 

Suomi on minun äidinkieleni, 
mutta puhun myös ruotsia, englantia ja saksaa. 
Olen opettanut suomea monta vuotta maahanmuuttajille
kotoutumiskoulutuksissa. 
Olen antanut yksityisopetustakin jo monta vuotta. 

Minusta tuli yksityisopettaja vahingossa, 
kun eräs maahanmuuttaja tarvitsi suomen opettajaa,
ja hän otti minuun yhteyttä.
Huomasin, että on kivaa antaa yksityisopetusta!

Tykkään tehdä työtä maahanmuuttajien kanssa, 
ja kirjoitan myös oppikirjaa. 


En bild som visar person, vägg, kvinna, inomhus

Automatiskt genererad beskrivning


 Mikä on parasta yksityisopettajan työssä? 


Yksityisopetus ja yksityisopettajan työ on joustavaa. 
Opiskelija ja minä voimme tavata, 
kun meille parhaiten sopii. 
Valitsemme yhdessä materiaalit 
ja opiskelemme sitä, 
mikä on opiskelijalle tarpeellista ja tärkeää. 

Yksityisopettajana minä saan keskittyä vain yhteen opiskelijaan 
ja hänen oppimisprosessiinsa. 
On myös hauskaa, 
kun opiskelijat ovat motivoituneita. 

Millainen yritys sinulla on? 


Minulla on pieni yritys, 
joka on perustettu kesällä 2016. 
Opetan sekä aikuisia että lapsia. 

Kieli kehittyy, kun kieltä käyttää. 
Siksi minun mielestäni on tärkeää, 
että tunneillani puhutaan 
ja käytetään paljon suomen kieltä! 
Tunneillani on positiivinen ja kannustava ilmapiiri.

Voit olla minuun yhteydessä sähköpostitse 
elina.finnishteacher@gmail.com
tai verkkosivuni kautta.


About the author of Random Finnish Lesson: 

My name is Hanna Männikkölahti. I am a professional Finnish teacher who gives private online lessons and simplifies books into easy Finnish. Please read more in www.linktr.ee/hannamannikkolahti and follow this blog, if you want to be the first one to know when I post something new.

No comments: