Friday, May 24, 2019

Töissä Suomessa: Tiedottaja

Tämä on kuudestoista Töissä Suomessa -juttu.
Kiitos haastattelusta, Linda!

Kuka olet ja mitä teet? 


Olen Linda.
Olen tiedottaja
ja sosiaalisen median sisällöntuottaja.



Kuinka löysit nykyisen työpaikkasi? 


Olen työskennellyt moottoriurheilun parissa jo monta vuotta.
Kun muutin Suomeen aviomieheni luokse,
perustin oman yrityksen
ja aloitin heti työt suomalaisten kuljettajien kanssa.

Millainen on tyypillinen työpäiväsi? 


Kun olen tapahtumassa,
herään aikaisin aamulla
ja menen nukkumaan vasta myöhään yöllä.

Olen aamulla paikalla,
kun autoja valmistellaan päivän kilpailua varten.
Seuraan päivän erikoiskokeita
ja kirjoitan niistä livepäivityksiä
sosiaaliseen mediaan.

Kun kuljettajat tulevat takaisin huoltoalueelle
(kaksi kertaa päivässä),
huolehdin heidän haastatteluistaan.
Huolehdin myös fanien pyynnöistä
ja sponsoreiden vaatimuksista
ja teen päivityksiä eri somekanaville.



Mitä haasteita sinulla on ollut suomalaisessa työelämässä?


Vähän vaikea sanoa,
sillä työni tapahtuu pääosin ulkomailla
enkä ole mukana tyypillisessä työelämässä Suomessa.
Ne suomalaiset,
joiden kanssa teen töitä,
ovat todella mukavia.
Aina ei edes tunnu siltä
kuin olisin töissä!


Mikä on tärkeintä, mitä olet oppinut töissä Suomessa? 


Ei saa olla liian ystävällinen.
Suomalaiset eivät pidä siitä,
ja se on minulle joskus vähän turhauttavaa,
sillä olen latinona tottunut muuhun.:)


Mitä haluaisit sanoa omalla äidinkielelläsi?


Il a été assez difficile pour moi de m'adapter à la vie en Finlande. Mon côté latin aime le contact et la communication avec les autres et la culture ici est différente. Mais le temps m'a permis de connaitre ce pays et les gens qui y vivent et de l'aimer énormément. Je ne me vois pas vivre ailleurs aujourd'hui.


Voit lukea kaikki Töissä Suomessa -jutut täällä.


Random Finnish Lesson -blogin kirjoittajasta: 


Olen suomen kielen opettaja ja selkomukauttaja Hanna Männikkölahti. Voit lukea minusta ja kirjoistani lisää www.linktr.ee/hannamannikkolahti-sivulla. Voit myös seurata tätä blogia, jolloin saat uudet blogikirjoitukseni suoraan sähköpostiisi.

No comments: